joi, 2 ianuarie 2014

Cratima se revolta!

Am o foarte mare problema!!! Sunt revoltata de faptul ca lumea a uitat, nu vrea sau nu stie sa scrie corect! De cand cu retelele sociale, tot mai multe persoane isi pot exprima ganduri, pareri sau pot comenta cu alti prieteni. Pana aici toate bune...dar, dilema mea este: ce va impiedica sa scrieti corect?
Eu, personal nu am studii de specialitate si ca oricine fac greseli din neatentie, graba sau lipsa de exercitiu. Insa sunt constienta de ele si incerc sa le corectez. Si pana la urma nu trebuie sa studiezi douazeci de ani gramatica limbii romane pentru a sti unde se pune cratima sau nu! Acest lucru se invata in scoala primara!!! Daca stii sa folosesti calculatorul, stii sa citesti, deci ai facut minim patru ani de scoala, in concluzie nu ai nici o scuza!!!
Acum, sa zic ca au trecut multi ani de atunci, timp in care nu ai mai citit nicio carte si nici macar sa scrii prea des nu ai avut ocazia. Bun. Sa spun ca inteleg (nu!). Atunci am o alta intrebare : daca ai invatat sa deschizi Facebook-ul si sa-l folosesti, e asa greu sa deschizi si un Google sa cauti lucruri pe care nu le stii?
In afara de persoanele care nu stiu sa foloseasca cratima corect, mai exista o categorie care pun pauza (space) in locul ei. Initial m-am gandit ca e vorba de graba, ca doare deh!, traim intr-o lume a vitezei...dar nu inteleg si pauza se face tot prin apasarea unei taste de ce sa nu apas cea care trebuie???
Poate nu stiti unde e pe tastatura? Sau smartphone-urile sunt mai "smart" decat voi?

Intr-adevar sunt foarte revoltata! Pentru ca nu inteleg cum se pot uita cei patru ani de scoala (minim) si cei sapte ani de acasa!
Propun gramaticii si ortografiei sa faca o revolutie si sa nu se mai lase folosite gresit! Sa-si recastige respectul cuvenit si sa reintre in drepturi!!!
Daca tot suntem romani si vorbim aceasta limba, invatati si sa o scrieti!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu