vineri, 17 ianuarie 2014

Un strop de prietenie

Ce este un prieten? Ce face ca o persoana cu care intri in contact la un moment dat in viata, sa-ti devina prieten, sa se aproprie intr-atat de mult de sufletul tau, incat va ramane mereu acolo?
Sunt niste intrebari care cred ca ni le punem fiecare dintre noi macar o data.Victor Hugo spunea: "Prietenia inseamna a fi frate si sora, doua suflete ce se ating fara sa se confunde, doua degete ale aceleiasi maini." Eu nu am frati, dar am fost binecuvantata cu niste prieteni minunati. Da, sunt acei prieteni pe care ii poti suna la orice ora din zi sau din noapte. Sunt acei prieteni cu care, chiar daca nu am vorbit de zile, luni sau poate chiar ani, cand in sfarsit avem ocazia sa recuperam, povestim ca si cum timpul ar fi stat in loc. Sunt acei prieteni care in fiecare zi redefinesc altruismul. Sunt o norocoasa!
Avand acesti oameni minunati in viata mea, m-a facut sa ma intreb: oare eu sunt prietena? Prietenia e un drum cu doua sensuri...oare eu fac acelasi lucru ca ei, pentru ei? Eu spun ca DA! Dar iata ca in adancul sufletului a incoltit o indoiala. Fiecaruia ii place sa primeasca, cu datul inapoi e un pic mai greu. Imi dau seama ca intrand intr-o anumita rutina si lasandu-te dusa de valul vietii, incet, incet incepi sa selectezi persoanele cu care vrei sa-ti petreci timpul sau cele care vrei sa faca parte din sufletul tau. Vorba aceea: "Cu familia te nasti, prietenii ti-i alegi." Si da, de-a lungul timpului am ales, am triat si am redus numarul, semnificativ. Acum sunt inconjurata de oamenii dragi sufletului meu. Oameni pe care ii respect si care sper sa ramana in viata mea mereu.
Pentru ei si pentru mine, incerc sa imi revizuiesc comportamentul. Vreau sa fiu o prietena buna, am de la cine invata si sper sa nu ii dezamagesc niciodata. Suntem norocosi cei care am reusit sa avem macar un om in viata noastra pe care sa-l numim prieten. Dar norocul si mandria e si mai mare daca am reusit sa fim numiti prieten, macar de o persoana!
Acum ce cred eu ca defineste o prietenie? SINCERITATEA si RESPECTUL reciproc! Aceste doua ingrediente cred ca sunt reteta completa si de succes pentru orice relatie interumana. Nimeni nu iti va ghici gandurile. Nimeni nu va "simti" cand ai nevoie de el. Prietenii nu sunt niste supereroi cu puteri paranormale, care cand tu ai o problema isi lasa viata de zi cu zi, intra intr-o cabina telefonica si isi pun costumul pentru a putea zbura in ajutorul tau. NU! Daca vrei sa definesti un prieten, daca vrei sa nu ai asteptari nerealiste de la el, fa o pauza de cinci minute si uita-te bine in oglinda. Priveste-ti sufletul cu ochii si inima deschisa. Si realizeaza ca un prieten nu poate sa faca mai mult decat ai putea sa faci tu pentru el. Si el are viata lui si nevoile lui. E om ca si tine.
Ai nevoie de el? SUNA-L!
Vrei sa te ajute? CERE-I!
Vrei sa stie cum te simti? SPUNE-I!
Vrei sa iti ramana prieten pentru toata viata? RESPECTA-L!

Va pup!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu