marți, 30 iunie 2015

Copilul educat

Dragilor, eu m-am cam enervat! Aud tot mai mult in jurul meu oameni (majoritatea fara copii), care la orice reactie mai "altfel" a unui copil isi dau ochii peste cap sau isi exprima dezaprobarea: "Vai ce copil needucat!". Cunosc chiar mame, care spun fara nici un regret: "Eu ii ofer totul, dar sa ne intelegem, trebuie sa fie respectuos, cuminte, sa arate ca e binecrescut si educat!"
Si sa fie de la inceput clar e vorba de copii cu varsta mai mica de 4 ani!!!
Asa ca...

Ce inseamna copil educat in spatiul carpato-danubiano-pontic:

1. Saluti pe toata lumea si spui cum te cheama, indiferent ca e prima data cand il vezi sau poate are ceva ce te face sa te simti incomfortabil sau pur si simplu esti prea absorbit de jucaria din mana.
2. Chiar daca in ale limbajului nu esti inca expert, nu uita ca trebuie sa spui "Te rog" si "Multumesc". Sa nu uitam tot ceea ce tu vei deveni are ca baza "cei 7 ani de acasa". Tu ai aproape trei. Suntem imediat la jumatatea perioadei permise. Deci rapid copilul meu, Nu mai  avem mult timp la dispozitie.
3. Cum iti permiti, copile, sa nu dai mana unei persoane complet straine, care iti intinde mana sa te ajute sa urci, de exemplu in autobus. Cum indraznesti tu pui de om (de nici 3 ani) sa strigi tare "Lasa-ma" si sa te prinzi instinctiv de piciorul mamei. "Tanti, vroia doar sa te ajute, vai ce reactie, copiii cuminti nu fac asta!"
4. Trebuie sa ai rabdare drag copil, pe orice vreme si in orice conditii. Trebuie sa stii deja sa-ti astepti randul, sa intelegi deja notiunea "nu avem bani" sau "nu se poate"
5. Trebuie sa stii sa nu vorbesti neintrebat, nu intelegi? Acum raspunde-mi frumos, ca doar ti-am adresat o intrebare.
6. Un copil educat nu plange in public, daca Doamne fereste se intampla, se transforma intr-un copil urat.
7. Un copil educat sta frumos, vorbeste doar cand se cuvine si are un al 6-lea simt pentru regulile impuse de societate.
s.a.m.d.

Ai energie, esti zgomotos, nu interactionezi cu persoanele straine, ai o criza de nervi deoarece te intalnesti cu lucruri care inca nu esti capabil sa le intelegi...esti un obraznic si un needucat!
Vrei iubire, simti nevoia sa fii luat in brate, ai o frica ce nu stii sa ti-o exprimi si te simti in siguranta doar langa mami si tati...esti un santajist de mic, un manipulator si faci din parintii tai ce vrei tu!

Personal, imi cresc copiii cum pot mai bine. Gresesc si eu, evident. De multe ori imi pierd rabdarea sau las de dorit la capitolul intelegere. Teoria o stiu bine, cu practica un pic mai greu. Poate cei "7 ani de acasa" se vor transforma in 9. Dar, sincer pe copilul meu de 2 ani nu  vreau sa-l vad ca pe un copil "educat" ci ca pe un copil fericit!

Voi ce parere aveti?

Va pup!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu