joi, 20 februarie 2014

E o moda sa slabesti...hai sa slabim cu spor!

A slabi s-a transformat dintr-o necesitate intr-o moda. Toata lumea doreste sa slabeasca, si ar face orice pentru asta. GRESIT! Toata lumea vrea sa slabeasca dar cu cat mai putin efort, cat mai repede si daca se poate fara a-si schimba deloc stilul de viata.
Eu vin in "ajutorul" doritorilor si va propun o dieta revolutionara! Nu va voi spune ce sa mancati, cat sa mancati ci va propun niste exercitii simple. Sa nu sariti toti cu gura pe mine! Nu sunt exercitii fizice, ci surprinzator de gandire!
Asadar, vreti sa slabiti! Ati incercat mii de diete, care mai de care mai hipocalorice sau unele cu promisiune de schimbare de metabolism (ca doar trebuie neaparat sa fie o problema a metabolismului...) si nu aveti rezultatele dorite. Sincer nu ma mir. Eu va propun urmatorul lucru: nu aveti nevoie de meniuri fanteziste sau calculate de zici ca te duci cu o reteta la farmacie, nici de nutritionisti (unii din ei), care iti ofera tot o "reteta de succes" si nici de antrenori personali, care sa te faca G.I. Jane. Trebuie sa ne folosim creierul!




Sunt trei lucruri de care trebuie sa tinem cont: OBIECTIV CORECT, LOGICA si BUN-SIMT.

1. OBIECTIV CORECT

Inteleg ca vreti sa slabiti, dar trebuie de la bun inceput sa ne fixam un obiectiv real. De exemplu: sunt supraponderala (90kg), asa am fost toata viata, cea mai mica greutate aam avut-o la 16 ani si era 60 de kg. Este absurd dintr-o data sa imi propun sa slabesc pana ajung la 50 kg. Nu este realistic!

De asemenea toata lumea stie ca manechinele sunt o categorie aparte. Nu oricine poate arata asa sau ar trebui sa arate asa!
Acum, pe cuvant, daca ai sa zicem , soldurile late, cine poate crede ca daca mananca numai supa de varza doua saptamani o sa se micsoreze ca prin minune si o sa intre in niste blugi de la raionul de copii? Da' ce Doamne Iarta-ma varza te usuca?
Cred ca ati inteles ideea de baza. Vrei sa slabesti? Foarte bine! Incepe sa faci ceva numai in momentul in care ai incetat sa ai asteptari fanteziste si sa visezi cai verzi pe pereti.Propune-ti ceva palpabil si cu siguranta vei reusi!

2. LOGICA

Cand vine vorba de slabit nu stiu ce facem. Uitam sa ne folosim creierul. Zici ca il punem si pe el la un regim "hipoideatic". Il hranim cu cat mai putine idei nu cumva sa se ingrase si el. Atata ne-ar mai lipsi!


Asadar sa o luam logic. Suntem mamifere omnivore, care de la inceputul lumii am trait in natura. Fiind omnivori inseamna ca trebuie sa mancam de toate. Plante, legume, fructe si carne. Asa am fost creati sau daca preferati, asa am fost setati. Nu vreau sa jignesc pe nimeni dar am o problema cu regimurile vegetariene sau "raw". Consider ca am evoluat in momentul in care am reusit sa vanam sau am descoperit focul. Nu vad nici un beneficiu in involutie. Nici nu mi se pare logic sa involuam. Ma scuzati ca am deviat de la subiect.

Revin la logica. Trebuie sa mancam de toate. Regimurile restrictive nu sunt firesti. Dar, stim ca mancam pentru a trai, a ne lua substante nutritive si a produce energie. Sa putem, adica functiona. Acuma ziceti si voi daca dupa o masa simti ca explodezi si te loveste somnul instant, nu e logic ca ai mancat cam mult? Ca ceva nu e cum trebuie sa fie? Asa ca de la tine putere, reduce cantitatile. Mananca un  pic mai putin. Asta nu inseamna ca trebuie sa te infometezi.
De asemenea cand spun ca trebuie sa mancam de toate, ma refer la ce gasim in natura. Pentru ca, repet, asa am fost setati. Asa ca e logic ca tot ce am inventat noi mai tarziu, doar pentru a ne satisface niste pofte trebuie reduse semnificativ. Exemple: dulciuri, sucuri (am o adevarata problema cu Coca-Cola, e singurul lucru ce l-as interzice cu desavarsire), alcool, tigari, prafuri, semipreparate.
Referitor la mancare mai spun un singur lucru. Invatati sa va ascultati organismul. De fiecare data cand veti manca ceva nesanatos, el va va spune. Va veti simti rau, balonati sau obositi sau cu senzatie de sfarseala, greata sau ocazionalele intepaturi pe ici pe colo. Nu faceti greseala sa va ignorati propriul corp. E logic ca el stie ce ii trebuie mai bine decat oricat de multe "grupuri de cercetatori".

Am spus ca omul a trait in natura. Asa ca nu trebuie sa uitam sa mai iesim dintre "blocurile gri". Este mai mult decat stupid sa stai blocat in trafic, in drum spre sala de sport, unde te vei urca pe o bicicleta statica! Vrei sa slabesti? Pe langa alimentatie ai nevoie de miscare. Dar in natura! Ai nevoie de aer liber. Poti sa mergi cu bicicleta, sa inoti sa faci o plimbare. Parerea mea e ca mersul pe jos e cel mai eficient. Doar suntem bipezi! Dar putem face orice activitate care ne determina sa ne miscam un pic sezutul de pe scaun. Macar la sfarsit de saptamana.
Cam atat cu logica, restul ce ar mai fi de spus se subintelege...ca doar e logic nu?

3. BUN-SIMT

Va voi spune doar cateva lucruri de bun-simt.

Nu credeti orbeste in diete miraculoase si rezultate fantastice in scurt timp si cu minim efort.
Nu credeti in pilule si prafuri magice ca nu exista.
Nu credeti ca tot ce zboara se mananca, nici la propriu, nici la figurat.
Nu credeti in modelul de frumusete promovat de media.
Nu exista greutate ideala.

Daca hainele de la magazin va sunt mici, in primul rand poate sunt facute cu economie la material, ca de obicei pentru a face bani trebuie sa fii zgarcit. In al doilea rand da-le incolo! Croiti-va haine pe masura si incepeti fiecare zi cu zambetul pe buze.
Mancati ce va place (nu mai mult de trei ori pe zi ca nu are sens) in cantitati mai mici. dar bucurati-va de fiecare inghititura.


Pentru cei care au ajuns pana aici cu cititul (va multumesc!), iata si ingredientul secret: UMORUL! Il adaugati cu incredere peste fiecare zi din viata voastra si obtineti reteta perfecta pentru frumusete. Si poate in timp reusim sa si slabim! Nu stiu sigur, dar stiu ca vom fi mai frumosi, mai sanatosi si mai fericiti!

Va pup!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu